Τρίτη, 28 Φεβρουαρίου 2012

Διακοπή εργασιών στο ΧΥΤΑ Γραμματικού

Κατά τη σημερινή εκδίκαση των ασφαλιστικών μέτρων κατοίκων του Γραμματικού, για τη διακοπή των εργασιών κατασκευής του ΧΥΤΑ, το δικαστήριο μετέθεσε την απόφαση σε νέα συνεδρίαση, στις 16 Μαρτίου 2012.
Μέχρι τότε, διέταξε ΔΙΑΚΟΠΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ. Πρόκειται για πολύ σημαντική εξέλιξη.

Σάββατο, 25 Φεβρουαρίου 2012

Νέα απόπειρα απόφασης για δημοπράτηση των έργων της Αττικής

Μια νέα προσπάθεια να αποσπάσει απόφαση του ΔΣ του ΕΔΣΝΑ (Ειδικού Διαβαθμιδικού Συνδέσμου Νομού Αττικής), για τη δημοπράτηση των τεσσάρων μονάδων επεξεργασίας απορριμμάτων της Αττικής, επιχειρεί ο πρόεδρός του (και περιφερειάρχης Αττκής) κ. Σγουρός. Η συνεδρίαση έχει οριστεί για την ερχόμενη Τετάρτη, 29/2, στις 3 μ.μ.. Η ημερήσια διάταξη βρίσκεται εδώ:

Η προηγούμενη απόπειρα είχε ματαιωθεί (επίσημα, λόγω έλλειψης απαρτίας), κάτω από την πίεση της παρουσίας πολιτών και εργαζομένων στην αυτοδιοίκηση. Και αυτήν τη φορά, η "Πρωτοβουλία συνεννόησης για τη διαχείριση των απορριμμάτων" καλεί σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας για να μην περάσει ο συγκεκριμένος σχεδιασμός:

την Τετάρτη 29/2, στις 2 μ.μ., στο κτίριο του υπουργείου υποδομών, μεταφορών και δικτύων (Αναστάσεως 2 και Τσιγάντε, Παπάγου - Χολαργός, απέναντι από το Πεντάγωνο). 

Ήδη, σχετικό κάλεσμα έχει απευθύνει η παράταξη ΑΣΚ-ΟΤΑ, ενώ αναμένεται και απόφαση από την ΠΟΕ ΟΤΑ.

Αυτήν τη φορά, στην ημερήσια διάταξη έχει περιληφθεί σαν θέμα και η έγκριση δαπάνη και διάθεση πίστωσης για την απόδοση αντισταθμιστικών οφελών στο δήμο Φυλής, έτους 2012. Προβλέπεται να ακολουθήσει ειδική συνεδρίαση του ΔΣ για τον προϋπολογισμό του 2012.



Εκδικάζονται τα ασφαλιστικά μέτρα κατά του ΧΥΤΑ Γραμματικού

ΚΑΛΕΣΜΑ

Την Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2012 συζητείται στο Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών αίτηση ασφαλιστικών μέτρων της Επιτροπής Αγώνα κατά των ΧΥΤΑ για την αναστολή των εργασιών στο ΧΥΤΑ Γραμματικού. Όπως είναι γνωστό εκδόθηκε την 18/1/2012 η έκθεση ελέγχου των Επιθεωρητών Περιβάλλοντος η οποία αποτελεί την πρώτη - από επίσημο φορέα - ρωγμή στο σαθρές οικοδόμημα που αποκαλείται «Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων ΧΥΤΑ Γραμματικού» και ανοίγει το δρόμο για την ολοκληρωτική αποδόμησή της, την ματαίωση του έργου και την αναζήτηση και τιμωρία των υπευθύνων για το έγκλημα που συντελέσθηκε.

Η Επιτροπή Αγώνα κατά των ΧΥΤΑ, συνεπής στον αγώνα που δίνει μαζί με όσους τη στηρίζουν και με αυτούς που από το δικό τους μετερίζι μάχονται για την αποτροπή του περιβαλλοντικού εγκλήματος που συντελείται στο Γραμματικό

ΚΑΛΕΙ

όλους τους κατοίκους του δήμου Μαραθώνα την Τρίτη 28 Φεβ. 2012 και ώρα 09.00 π.μ. στα δικαστήρια της πρώην Σχολής Ευελπίδων (ΚΤΙΡΙΟ ΠΡΟΚΑΤ, αίθουσα 3), στην Αθήνα, για να δηλώσουμε δυναμικά την αντίθεση μας σ' αυτούς που θέλουν να καταστρέψουν τις ζωές μας, τις ζωές των κατοίκων της Αττικής, σ’ αυτούς που θέλουν να καταστρέψουν το περιβάλλον, με αδιέξοδα, ατελή και επικίνδυνα φαραωνικά έργα προς όφελος των εργολάβων και μόνο.

Γραμματικό 24 Φεβρουαρίου 2012

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΥ - ΜΑΡΑΘΩΝΑ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΧΥΤΑ

Τετάρτη, 22 Φεβρουαρίου 2012

"Σπρώχνει" τα μεγάλα έργα το ΥΠΕΚΑ

Σε ειδική συνεδρίαση της επιτροπής παραγωγής και εμπορίου, τη Δευτέρα 21/2/2012, ο Υπουργός ΠΕΚΑ, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, ενημέρωσε την επιτροπή για την πολιτική και τον προγραμματισμό του ΥΠΕΚΑ στη διαχείριση αποβλήτων και αστικών λυμάτων. Μια αντίστοιχη ενημέρωση, πιο περιορισμένη, είχε γίνει στην ίδια επιτροπή λίγες μέρες πριν, όταν συζητήθηκε το νομοσχέδιο (τώρα ν. 4042/2012, ΦΕΚ Α΄ 24). Προφανώς, πολιτική ήταν η στόχευση. Από το μακροσκελές κείμενο της ομιλίας, θα ξεχωρίζαμε:
·         την επαναλαμβανόμενη διαβεβαίωση ότι: «ο τομέας της διαχείρισης των αποβλήτων, πέρα από τα προφανή θετικά αποτελέσματα που μπορεί να έχει για την ποιότητα ζωής του πολίτη, είναι ένας τομέας που μπορεί να προσελκύσει επενδύσεις»
·         την ωραιοποίηση της κατάστασης στη διαχείριση των απορριμμάτων και, ειδικά, στον τομέα της ανακύκλωσης
·         την άσκηση πίεσης στις περιφέρειες και τους ΦοΔΣΑ να προχωρήσουν τα έργα των μεγάλων εγκαταστάσεων διαχείρισης
·         την εξοικείωση της κοινωνίας με αυτή την επιλογή και ειδικά την ενεργειακή αξιοποίηση

Ολόκληρη η ομιλία βρίσκεται εδώ.

Αξίζει να σημειωθούν δύο ακόμη ζητήματα:
·         η ισχυρή πίεση να ξεπεραστούν οι αντιδράσεις στο θέμα της δημοπράτησης των τεσσάρων (4) εργοστασίων της Αττικής. Παρόλο που αναγνωρίζει το ΥΠΕΚΑ ότι αυτά τα ζητήματα είναι αρμοδιότητα της ΤΑ, δεν διστάζουν να ομολογήσει δημόσια ότι: «Έχουμε ετοιμάσει τα πάντα, δηλαδή τα τεύχη δημοπράτησης και όλη τη διαδικασία και είμαστε έτοιμοι ως συναρμόδιο Υπουργείο με το Υπουργείο Ανταγωνιστικότητας να τα εντάξουμε σε ΣΔΙΤ»
·         γίνεται, πλέον, λόγος ανοιχτά για τις ατασθαλίες στα εναλλακτικά συστήματα ανακύκλωσης. Ο κ. Παπακωνσταντίνου αναφέρθηκε στην «Ανταποδοτική ανακύκλωση», είναι, όμως, γνωστό ότι αντίστοιχα προβλήματα υπάρχουν και με την ΕΕΑΑ.

Προβλήματα και ατασθαλίες στην ανακύκλωση

Ειδικά για το ζήτημα της ανακύκλωσης, πρέπει να αναφερθεί ότι έχει ανατεθεί οικονομικός και διαχειριστικός έλεγχος των Συλλογικών Συστημάτων Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών (Σ.Σ.Ε.Δ.) “ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ” της Ε.Ε.Α.Α. Α.Ε. και “ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΗ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ Α.Ε.” (7/12/2011). Επίσης, έχει ανατεθεί το έργο: επιτόπιος έλεγχος και αξιολόγηση των ποσοτήτων αποβλήτων συσκευασίας (εκτός ΒΕΑΣ) που συλλέγονται - ανακυκλώνονται/αξιοποιούνται από τα Συλλογικά Συστήματα Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών (Σ.Σ.Ε.Δ.) “ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ” της Ε.Ε.Α.Α. Α.Ε. και “ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΗ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ Α.Ε.”.

Είναι γνωστό, ωστόσο, ότι το πρόβλημα δεν βρίσκεται μόνο στις ιδιωτικές εταιρείες της ανακύκλωσης, αλλά και στον αρμόδιο δημόσιο φορέα, που έχει τη συνολική ευθύνη ρύθμισης και εποπτείας, τον Εθνικό Οργανισμό Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και Άλλων Προϊόντων (Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π.), ο οποίος, επίσης, λειτουργεί σε καθεστώς αδιαφάνειας. Πρέπει, επιτέλους, να πέσει φως στο καθεστώς λειτουργίας αυτού του οργανισμού και στα αποτελέσματα της δράσης του. Κάποτε, κάποιοι-ες πρέπει να μας πουν πόσα είναι τα έσοδα από τα τέλη ανακύκλωσης, που πληρώνουμε σαν καταναλωτές,  που διοχετεύονται, με ποια κριτήρια και με ποια διαδικασία.

Από τις γνωστές 4 ΜΚΟ, που εκπροσωπούνται στο ΔΣ του ΕΟΕΔΣΑΠ, θα περιμέναμε να έχουν κάνει συγκεκριμένες ενέργειες σε αυτήν την κατεύθυνση. Σε κάθε περίπτωση, να ενημερώσουν δημόσια για το τι συμβαίνει. Διαφορετικά, ας μας εξηγήσουν τι εξυπηρετεί η συμμετοχή τους στο ΔΣ του ΕΟΕΔΣΑΠ.

Τρίτη, 21 Φεβρουαρίου 2012

Ψήφισμα λαϊκής συνέλευσης Μαραθώνα

Η λαϊκή συνέλευση των κατοίκων του νέου δήμου Μαραθώνα που συνήλθε την 19/2/2012 στο Κοινοτικό κατάστημα της τοπικής Κοινότητας Γραμματικού, μετά από κάλεσμα της Επιτροπής Γραμματικού Μαραθώνα κατά των ΧΥΤΑ ενέκρινε ομόφωνα το παρακάτω ψήφισμα:

ΨΗΦΙΣΜΑ

Η υπόθεση του ΧΥΤΑ Γραμματικού μετά από ενέργειες ανεξάρτητων πολιτών και την ουσιαστική στήριξη της εκλεγμένης Επιτροπής Αγώνα μπαίνει επιτέλους σε τροχιά νίκης παρά την οργανωμένη αντίδραση κυκλωμάτων της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Αποτελέσματα των ενεργειών αυτών είναι το Πόρισμα του Γενικού Επιθεωρητή Περιβάλλοντος κ. Π. Μέρκου και η πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ που συνδυαστικά καθιστούν απόλυτα σαφές ότι πρέπει να σταματήσουν άμεσα τα έργα κατασκευής στον ΧΥΤΑ Γραμματικού. Δεν υπάρχει πλέον καμία δικαιολογία στη διοίκηση για την κατασκευή και ολοκλήρωση του περιβαλλοντικού εγκλήματος που ονομάζεται ΟΕΔΑ Γραμματικού. Η συνέχιση κατασκευής του δεν είναι πλέον σύννομη και συνιστά παραβίαση της εθνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας.

Καταγγέλλουμε τις προσπάθειες όσων επιχειρούν να καπηλευθούν τον αγώνα για να αναγορευθούν σε όψιμους αγωνιστές κατά της δημιουργίας ΧΥΤΑ στο Γραμματικό γιατί σκοπό έχουν την διατήρηση του ελέγχου και των αντιδράσεων του κόσμου από τα κυκλώματα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που μας έφεραν ως εδώ.

Υπενθυμίζουμε ότι η παρούσα δημοτική αρχή του ενιαίου δήμου Μαραθώνα απείχε και απέχει συνειδητά από κάθε ενέργεια κατά της κατασκευής του ΧΥΤΑ. Υπενθυμίζουμε ότι οι προηγούμενες αυτοδιοικητικές αρχές της περιοχής (Νομαρχία, κοινότητες και δήμοι) όχι μόνον δεν στάθηκαν αλληλέγγυες αλλά και με διάφορους τρόπους προώθησαν τα “έργα” κυρίως με την δημιουργία νομικών αναχωμάτων αλλά και με μεθοδευμένες ενέργειες παραπληροφόρησης και σύγχυσης του κόσμου. Υπενθυμίζουμε την άρνηση οικονομικής στήριξης από τον δήμο Μαραθώνα όλων των ενεργειών που έχουν γίνει μέχρι σήμερα για την αποτροπή της κατασκευής του ΧΥΤΑ με συνέπεια όλο το μεγάλο οικονομικό βάρος να το έχουν επωμιστεί ελάχιστοι. Υπενθυμίζουμε στους αιρετούς εκπροσώπους των δυο κυρίαρχων πολιτικών παρατάξεων της περιοχής ότι με την αναποτελεσματική τους στάση ισχυροποίησαν έναν ανάξιο αντίπαλο κάνοντας έτσι ακόμα πιο δύσκολο τον αγώνα των “ελαχίστων”.

Καλούμε όλους τους κατοίκους να ορθώσουν το ανάστημά τους απέναντι σε όλους όσους απειλούν την ευημερία των οικογενειών τους προσβάλλοντας την τιμή και την αξιοπρέπεια αλλά και την νοημοσύνη τους. Ελάχιστοι συμπολίτες μας ήταν αρκετοί στο να αποδείξουν πόσο ανάξιος και αδύναμος αντίπαλος είναι τελικά αυτά τα “μεγάλα οικονομικά συμφέροντα”, οι διαπλεκόμενοι πολιτικοί τους υπάλληλοι και αδιάφοροι παρατρεχάμενοι ντόπιοι υπηρέτες τους. Η διαφθορά, η διαπλοκή και η προδοσία δεν θα περάσουν, δεν θα καταστρέψουν τα σπίτια μας και τις ζωές μας.

Καλούμε όλους τους κατοίκους να συσπειρωθούν, στελεχώνοντας την Επιτροπή. Είναι απολύτως απαραίτητο για να σταματήσουμε, το ταχύτερο δυνατόν, την καταστροφή. Καλούμε όλους τους κατοίκους του δήμου Μαραθώνα σε μια πρώτη αντίδραση με τη μαχητική παρουσία τους την Τρίτη 28/2/2012 και ώρα 09.00 π.μ. στα δικαστήρια της πρώην Σχολής Ευελπίδων στην Αθήνα στην εκδίκαση των ασφαλιστικών Μέτρων της Επιτροπής Αγώνα.

Ο ΑΓΩΝΑΣ ΜΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΝΙΚΗ!

Γραμματικό 19 / 2 / 2012

Κυριακή, 19 Φεβρουαρίου 2012

Δημοσιοποιήθηκε η αναλυτική πρόταση της αποκεντρωμένης διαχείρισης

Η "Πρωτοβουλία συνεννόησης για τη διαχείριση των απορριμμάτων" δίνει σήμερα στη δημοσιότητα, αναλυτικά και ολοκληρωμένα, την πρόταση της αποκεντρωμένης ολοκληρωμένης διαχείρισης απορριμμάτων, στη γενική της μορφή, ώστε να μπορεί να αξιοποιηθεί πανελλαδικά και να ενθαρρύνει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες τοπικών σχεδίων διαχείρισης.

Με τη διατύπωση της πρότασης, στη σημερινή της μορφή, η "Πρωτοβουλία συνεννόησης για τη διαχείριση των απορριμμάτων" κλείνει ένα σημαντικό κεφάλαιο της λειτουργίας της, έχοντας καταφέρει να παράξει ένα χρήσιμο εργαλείο για τους πολίτες και τις συλλογικότητες, που αγωνίζονται για έναν άλλο τρόπο εναλλακτικής, κοινωνικής διαχείρισης των απορριμμάτων.

2012_02_19_πρόταση αποκεντρωμένης διαχείρισης

Σάββατο, 11 Φεβρουαρίου 2012

Φρένο στις δημοπρατήσεις – συγκέντρωση διαμαρτυρίας

Παράλληλα με τα όσα διαδραματίζονται στην κεντρική πολιτική σκηνή, που είναι επόμενο να κυριαρχούν αυτές τις ημέρες, σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται σοβαρές εξελίξεις στον τομέα της διαχείρισης των απορριμμάτων, ειδικά για την περιφέρεια Αττικής. Εξελίξεις, που σίγουρα θα επηρεάσουν και τις υπόλοιπες περιοχές της χώρας, στο συγκεκριμένο ζήτημα.

Για τη Δευτέρα 13/12, λοιπόν, συγκαλείται το ΔΣ του Ειδικού Διαβαθμιδικού Συνδέσμου Νομού Αττικής – ΕΔΣΝΑ (φορέας διαχείρισης στερεών αποβλήτων της περιφέρειας Αττικής) με κεντρικό ζήτημα την υλοποίηση έργων του περιφερειακού σχεδιασμού. Στην ημερήσια διάταξη περιλαμβάνονται και άλλα ζητήματα με σοβαρό, ενδεχομένως, περιεχόμενο, όπως: «προσαρμογή της παραγωγικότητας του ΕΜΑΚ …», «έγκριση σχεδίου σύμβασης με ιδιωτικές εταιρείες, για τη μεταφορά απορριμμάτων στις εγκαταστάσεις της ΟΕΔΑ Αττικής», «έγκριση σχεδίου σύμβασης με υγειονομικές μονάδες κλπ., για την αποτέφρωση και τη μεταφορά – αποτέφρωση επικίνδυνων ιατρικών αποβλήτων».

Έχει γίνει γνωστή η εισήγηση Σγουρού στο κεντρικό ζήτημα (παρατίθεται). Το πρώτο μέρος της είναι μια περιγραφή της υφιστάμενης κατάστασης, που επαναλαμβάνεται από τον περιφερειάρχη κάθε φορά που συζητείται θέμα διαχείρισης. Το δεύτερο τμήμα της αναλώνεται σε μια προσπάθεια να πείσει για την ορθότητα της επιλογής της λύσης ΣΔΙΤ (σύμπραξη δημόσιου – ιδιωτικού τομέα) και να περιγράψει τις διαδικασίες για την άμεση δημοπράτηση, με αντικείμενο «τη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, συντήρηση, τεχνική διαχείριση και λειτουργία των τεσσάρων (4) Μονάδων Επεξεργασίας Απορριμμάτων (Μ.Ε.Α.) στην Αττική, ήτοι δύο ΜΕΑ στη Δυτική (Φυλή & Άνω Λιόσια) και δύο ΜΕΑ στην Ανατολική Αττική (Γραμματικό & Κερατέα), για χρονικό διάστημα από 23 έτη έως 27 έτη».

Περιγράφονται οι υποχρεώσεις του ΕΔΣΝΑ και του ιδιωτικού φορέα σύμπραξης – ΙΦΣ, καθώς και η διαγωνιστική διαδικασία. Αξίζει να σημειωθεί η εξής αναφορά: «λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του και για την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη υλοποίησή του,  προτείνεται να δημοπρατηθεί μέσω τεσσάρων χωριστών διαγωνιστικών διαδικασιών, έναν για κάθε ΜΕΑ και περιοχή. Η επιλογή αυτή κρίνεται σκόπιμη και για τη μείωση του ρίσκου εμπλοκής λόγω προσφυγών και ενστάσεων και επειδή στη σημερινή οικονομική συγκυρία ένα ενιαίο έργο θα μείωνε σημαντικά την δυνατότητα ικανοποιητικού αριθμού συμμετοχής». Η υφέρπουσα φημολογία του προηγούμενου διαστήματος ότι θα εξαιρεθεί η Κερατέα από αυτή τη διαδικασία, αποδεικνύεται ότι δεν είχε καμία βάση.

Η εισήγηση κλείνει με την πρόταση για υιοθέτηση των παρακάτω:

1.   Την υλοποίηση του έργου «Μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, συντήρηση, τεχνική διαχείριση και λειτουργία τεσσάρων Μονάδων Επεξεργασίας Απορριμμάτων (ΜΕΑ) στην Αττική», όπως αυτό περιγράφηκε αναλυτικά ανωτέρω, με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, κατά τις διατάξεις  του Ν. 3389/2005.
2.   Τη δημοπράτηση το έργου μέσω τεσσάρων διαγωνιστικών διαδικασιών (ανά εκάστη περιοχή και ΜΕΑ), με ενδεικνυόμενη διαδικασία δημοπράτησης αυτή του ανταγωνιστικού διαλόγου για τους λόγους που ήδη αναλύθηκαν.
3.   Την εξουσιοδότηση του Προέδρου του Ε.Δ.Σ.Ν.Α.:
  • Να υποβάλει προς την Ειδική Γραμματεία Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (Ε.Γ.Σ.Δ.Ι.Τ.) του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, πρόταση για ένταξη στον Κατάλογο Προτεινομένων Συμπράξεων (άρθρο 4 παρ. 2 του Ν. 3389/2005) του ως άνω έργου, καθώς και τυχόν συμπληρωματικά συναφή στοιχεία και έγγραφα
  • Σε περίπτωση θετικής αξιολόγησης της εν θέματι προτάσεως από την Ε.Γ.Σ.Δ.Ι.Τ. και εντάξεώς της στον Κατάλογο Προτεινομένων Συμπράξεων, να υποβάλει αίτηση προς τη Διυπουργική Επιτροπή Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα για την υπαγωγή της προτεινόμενης Σύμπραξης στις διατάξεις του Ν. 3389/2005.
  • Να προβεί σε όποια άλλη ενέργεια συμπληρωματικά απαιτηθεί για τη διεκπεραίωση και επιτυχή ολοκλήρωση των ως άνω.
Είναι προφανές ότι η υλοποίηση αυτής της διαδικασίας ενταφιάζει οποιαδήποτε προοπτική εναλλακτικής διαχείρισης για δεκαετίας, αφού θα μας εγκλωβίσει σε επιλογές υπέρ των εργολάβων και σε βάρος της ίδιας της κοινωνίας. Δεν πρέπει να επιτρέψουμε στο ΔΣ του ΕΔΣΝΑ να προχωρήσει τις διαδικασίες δημοπράτησης. Ο πρόεδρος της ΠΟΕ ΟΤΑ διακινεί την παρακάτω δήλωση: «Όλοι, την Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2012 στις 12.00 το μεσημέρι έξω από το Υπουργείο Μεταφορών (Μεσογείων - Πεντάγωνο), στη Συνεδρίαση του Συνδέσμου Απορριμμάτων Αττικής που θέλει ν' αποφασίσει την εκχώρηση της διαχείρισης των απορριμμάτων σε ιδιώτες. Να μην λείψει κανένας. Ο Πόλεμος τώρα αρχίζει!».

Η «Πρωτοβουλία συνεννόησης για τη διαχείριση των απορριμμάτων» συντάσσεται με όλες τις σχετικές πρωτοβουλίες στο χώρο των εργαζομένων στην αυτοδιοίκηση και καλεί σε συγκέντρωση - διαμαρτυρία στο χώρο  της συνεδρίασης του ΔΣ του ΕΔΣΝΑ: στο Αμφιθέατρο του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, (Αναστάσεως 2 και Τσιγάντε, Παπάγου-Χολαργός), τη Δευτέρα, 13-02-2012, στις 13:00 μ.μ.,  

2012_02_13_εισήγηση στον ΕΔΣΝΑ

Παρασκευή, 3 Φεβρουαρίου 2012

Ψηφίστηκε το σχέδιο νόμου για τα απόβλητα - νέες ρυθμίσεις για τους ΦοΔΣΑ

Την Πέμπτη, 2 Φεβρουαρίου, ολοκληρώθηκε η συζήτηση, στην ολομέλεια της Βουλής, του σχεδίου νόμου για το πλαίσιο παραγωγής και διαχείρισης αποβλήτων και την εναρμόνιση με την οδηγία 2008/98/ΕΚ (ανάμεσα στα άλλα), με τη ψηφοφορία επί των άρθρων. Σε επόμενη συνεδρίαση θα γίνει η ψηφοφορία στο σύνολο του σχεδίου νόμου.

Στο μεταξύ, το υπουργείο εσωτερικών έδωσε για διαβούλευση σχέδιο νόμου, με τίτλο: «ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΤΗΝ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ, ΤΗΝ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΟΔΗΓΙΑΣ 2009/50/ΕΚ», το επονομαζόμενο και «Καλλικράτης 2». Ένα τμήμα του σχεδίου νόμου αφορά τους περιφερειακούς συνδέσμους διαχείρισης απορριμμάτων, η συγκρότηση των οποίων προβλέπονταν (στο ν. 3852/2010) να γίνει με προεδρικό διάταγμα. Τελικά, φαίνεται να επιλέγεται αυτό να γίνει μέσω του νέου νόμου.

Το τμήμα αυτό του σχεδίου νόμου παρατίθεται στη συνέχεια, ενώ ορισμένες πρώτες επισημάνσεις είναι οι εξής:

• Υλοποιείται η αρχική πρόβλεψη του ν. 3852/2010 (Καλλικράτης) για ένα ΦοΔΣΑ, ανά περιφέρεια. Τίθεται όριο για τη συγκρότησή τους οι 6 μήνες από τη ψήφιση του νόμου.
• Για την περιφέρεια Ιονίων και την περιφέρεια Βορείου και Νοτίου Αιγαίου, προβλέπεται ο ΦοΔΣΑ να έχει τη μορφή διαβαθμιδικού συνδέσμου (αντίστοιχα με την Αττική).
• Ειδικά εκεί, συνεχίζουν να υπάρχουν οι σημερινοί ΦοΔΣΑ, ως εξής: οι δήμοι των περιφερειών Ιονίων Νήσων και Βορείου και Νοτίου Αιγαίου, οι σύνδεσμοι, επιχειρήσεις και άλλα νομικά πρόσωπα των ΟΤΑ, που ασκούν αρμοδιότητες ΦΟΔΣΑ, είναι πλέον αρμόδιοι μόνο για τη διαχείριση των εγκαταστάσεων στερεών αποβλήτων που λειτουργούν στα διοικητικά τους όρια, σύμφωνα με το ΠΕΣΔΑ της περιφέρειάς τους και την ισχύουσα νομοθεσία και για όσα θέματα διαχείρισης στερεών αποβλήτων των διοικητικών ορίων ευθύνης τους, δεν ανήκουν στην αρμοδιότητα του διαβαθμιδικού ΦΟΔΣΑ νήσων.
• Προβλέπεται η δυνατότητα οι περιφερειακοί σύνδεσμοι ΦΟΔΣΑ, να μπορούν να μετατραπούν σε ανώνυμες εταιρείες του άρθρου 265 του ν.3463/2006, εφόσον τούτο αποφασισθεί από όλα τα δημοτικά συμβούλια των δήμων μελών του συνδέσμου.
• Στον ειδικό διαβαθμιδικό σύνδεσμο νομού Αττικής (ΕΔΣΝΑ), εκτός από το 60μελές διοικητικό συμβούλιο, προβλέπεται η εκλογή 7μελούς εκτελεστικής επιτροπής.
2012_02_01_σχέδιο νόμου_ΦοΔΣΑ

Τετάρτη, 1 Φεβρουαρίου 2012

Αναβολή της εκδίκασης των ασφαλιστικών μέτρων για το ΧΥΤΑ Γραμματικού

Την Τρίτη, 31 Ιανουαρίου, ήρθε για συζήτηση, στο Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών, αίτηση ασφαλιστικών μέτρων κατοίκων του Γραμματικού για την αναστολή των εργασιών στο ΧΥΤΑ Γραμματικού. Απέναντι από τους κατοίκους βρέθηκαν σαν αντίδικοι το ΥΠΕΚΑ, η περιφέρεια Αττικής και η κοινοπραξία των εργολάβων, οι οποίοι ζήτησαν και πέτυχαν αναβολή της συζήτησης για τις 28/2, με δύο βασικά επιχειρήματα:
·         την αναμονή της καθαρογραφής της απόφασης του ΣτΕ, επί προσφυγών που αφορούσαν το ίδιο έργο.
·         την έλλειψη επαρκούς χρόνου για τη μελέτη του πρόσφατου πορίσματος των επιθεωρητών περιβάλλοντος.

Στη συνέχεια, η νομική υποστήριξη των κατοίκων ζήτησε προσωρινή αναστολή εργασιών, μέχρι την εκδίκαση της υπόθεσης, η οποία δεν έγινε δεκτή από το δικαστήριο.

Δεν προκαλεί, πλέον, έκπληξη, αλλά δεν μπορεί να περάσουν ασχολίαστα:
·         η ενιαία και συμπαγής στάση ΥΠΕΚΑ και εργολάβων, κόντρα στους κατοίκους της περιοχής
·         η υποτιθέμενη άγνοια του ΥΠΕΚΑ για μια ιδιαίτερης σημασίας απόφαση υπηρεσίας που υπάγεται στο υπουργείο, όπως το σώμα επιθεωρητών περιβάλλοντος.